miercuri, 12 ianuarie 2011

Podişul Dobrogei

 Aşezare: Podişul Dobrogei este situat în partea de sud-est a ţării, între Dunăre şi Marea Neagră.
·         Vecini: - N: Graniţa cu Ucraina;
             - V: Câmpia Româna;
             - S: Graniţa cu Bulgaria;
             - E: Marea Neagră.

·         Caracteristici:
-          cea mai tipică regiune de podiş:
Ø  roci dure (relief foarte rigid);
Ø  vechimea mare a rocilor;
Ø  suprafaţa puţin ondulată şi nefragmentată a reliefului;
-          este alcătuită din diferite roci:
Ø  în nord: granite, calcare, gresii;
Ø  în centru şisturi verzi (cele mai vechi roci din ţara noastră);
Ø  în sud: calcare
-          este acoperit cu un strat de loess;
-          altitudini medii: între 50 şi 200 metri;
-          în cea mai mare parte avem relief predominant de podiş;
-          în partea nordică există relief de dealuri şi relief montan (creste şi versanţi abrupţi).
·         Resurse:
-          roci de construcţie: gresii, granite, calcare;
·         Diviziuni:
-          Masivul Dobrogei de Nord care are următoarele subdiviziuni:
Ø  Munţii Macinului (fragment de origine hercinică, aici se afla cele mai amri altitudini: 467 - Vârful Greci-Tutuiatu);
Ø  Podişul Babadag;
Ø  Dealurile Tulcei;
Ø  Culmea Niculiţel.
-          Podişul Dobrogei Centrale (Casimcei):
Ø  Cele mai vechi roci din România (şisturile verzi de origine caledoniană).
-          Podişul Dobrogei de Sud:
Ø  Podişul Medgidiei;
Ø  Podişul Negru Vodă;
Ø  Câmpia litorală;
Ø  Podişul Oltinei.

Hartă cu Podişul Dobrogei

Munţii Macinului

Podişul Casimcei

Podişul Medgidiei

6 comentarii:

  1. Frt... site.ul asta mi.a salvat ziua, si media la geografie- e foarte bun mai ales cand ai nevoie de informatii pentru proiectele de la ora de geografie!

    RăspundețiȘtergere
  2. M a ajutat foarte mult.Am mai cautat si pe alte site uri dar imi dadea numai prostii pe care nu le am inteles(nu aveau niciO legatura).Asta e cel mai bun site daca vrei sa iei 10 la geografie(ca in cazul meu)

    RăspundețiȘtergere
  3. Chiar e un site bun. Aici am găsit de ce aveam nevoie ptr proiectul la geografie. Oe celelalte site-uri căutam ceva și îmi dădea altceva. Nu am înțeles nmk din ce scris acolo, dar aici am înțeles totul.

    RăspundețiȘtergere